Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Alternator
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:13, 30 Sty 2010    Temat postu: Alternator

Jak myślicie co jest przyczyną palenia się alternatorów w wulkanach? No bo to już chyba reguła. Przeważnie każdy posiadacz wulkana słyszał o tym nieszczęsnym alternatorze. Ja kupiłem wulcana już z padniętym alternatorem przewinąłem i jest ok. Mechanik mi powiedział że były kable przetarte i to dlatego się spalił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:39, 30 Sty 2010    Temat postu:

Dziwne ale u mnie to samo było i powiem Ci teraz rozebrałem altka i znowu jest ten sam myk ale jest jeszcze ok!Musze ten błąd jakos usunąć a nie robić altka co zimę.U Very Happy mnie cos ociera o kable w może magneto ale nie ma sladu na magnecie tylko jest na uzwojeniu altka !Jak cos wymyslę to napewno opiszę! Idea Na ra

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomasz wloch dnia Sob 21:41, 30 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
greg




Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 23:07, 14 Lut 2010    Temat postu:

kupować nowy alternator czy przewijać?
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:30, 15 Lut 2010    Temat postu:

Witam lepiej przewiń a jak masz za dużo kasy to kup nowy a stary przewiń na zapas.Ja tak planuje zrobić mam założonu nowy drugi przewine,zawsze to lepiej mieć zapas ! A ponoć przewinięcie tylko 140 zeta kosztuje nowy altek ja dawałem 120 euro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
greg




Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 18:15, 15 Lut 2010    Temat postu:

dzięki Tomasz.
Przewinę. Czy zwrócić na coś uwagę w trakcie przewijania?
Jakiś specjalny lakier?
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ShereKhan




Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:11, 05 Mar 2010    Temat postu: Palenie się alternatora

Związane jest to z konstrukcyjnym błędem Vulcana i w swoim też to miałem. Błąd polega na tym, że na wewnętrznej stronie dekla, zakrywającego alternator jest metalowy występ, który po zamknięciu dekla dociska się do jednej z cewek. Czas i temperatura robią swoje i w końcu izolacja cewki się przetapia, a metal robi zwarcie i niszczy alternator. Jak się ma pecha, to leci też regulator napięcia.
U mnie fachowcy po wymianie alternatora przekręcili go nieco w osi, aby ten występ nie dotykał do cewki i mam nadzieję, że już będzie spokój.
Logiczne byłoby też usunięcie tego występu, ale nie wiem, czy nie jest on do czegoś potrzebny, aż tak się na tym nie znam.

Szerokości i przyczepności - Ryszard


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
greg




Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 22:40, 10 Mar 2010    Temat postu:

ciekawe spostrzeżenie. Dzięki.
Czy z wyjęciem alternatora wiąże się wyjęcie silnika.
Jesli tak to jak to zrobić sprawnie, ile czasu to zajmuje?
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:03, 12 Mar 2010    Temat postu:

Twisted Evil Witam kolege ja ostatnio walczyłem zajadle z silnikiem mój rekord to 3 godzinki na wyjęcie silnika zmiane rozrządu na przednim cylindrze i poskładanie w całosc a potem jeszcze 2 godzinki na uzbrojenie do odpalenia ale ja to robiłem 3 razy z rzędu i mam niestety wprawę!Ale jak masz troszkę zapału do mechaniki to klucze w garsć i jazda!Jak będziesz składał weż nażynki i przegwintuj lekko wszystkie sruby czy szpilki będziesz miał prostsze zadanie ! Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vandall1




Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Śro 1:47, 17 Mar 2010    Temat postu:

Na stronie niemieckiej jest inny
[link widoczny dla zalogowanych]
radykalny sposób na rozwiazanie problemu alternatora.Olewamy oryginał i wstawiamy drugi-zewnętrzny.
Zacząłem nawet coś takiego rzeżbić u siebie,ale jednak nie...przy normalnych podnóżkach lewa noga jest jednak zbyt blisko paska.Będę rozważał umieszczenie altka nad rozrusznikiem-może wyjdzie lepiej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vandall1 dnia Śro 17:23, 17 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:25, 20 Mar 2010    Temat postu:

vandall1 napisał:
Na stronie niemieckiej jest inny
[link widoczny dla zalogowanych]
radykalny sposób na rozwiazanie problemu alternatora.Olewamy oryginał i wstawiamy drugi-zewnętrzny.
Zacząłem nawet coś takiego rzeżbić u siebie,ale jednak nie...przy normalnych podnóżkach lewa noga jest jednak zbyt blisko paska.Będę rozważał umieszczenie altka nad rozrusznikiem-może wyjdzie lepiej.

Pomysł niezły ale z przodu masz ramę co jeszcze odsunie pasek i obudowe w strone stopy .Widziałem kiedys Junaka z dorobionym altkiem a napęd miał na łańcuch z rowera! Było to ładnie wykonane a łańcuch ma tylko około 10 mm szerokosci i koła zębate Masz wąskie .Na to była delikatna osłona i w drogę!Koła na pasek klinowy są szersze i zabierają więcej miejsca!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vandall1




Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Nie 12:09, 21 Mar 2010    Temat postu:

W rozwiazaniu niemieckim problemem w zasadzie nie jest napęd,ale wysokość alternatora.Te które stosują/daihatsu/ sa za wysokie.Jak znajdę jakiś niższy,to moze sie jeszcze raz przymierzę do tego miejsca.
Napęd łańcuchem jest ok,ale pluje smarem i hałasuje.Wolę jednak pasek wielorowkowy,albo klasyczny pasek klinowy/bezobsługowośc/.Oczywiście tak czy inaczej bez osłony sie nie obejdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
greg




Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 13:23, 13 Kwi 2010    Temat postu:

wyciagałem, silnik aby zmienic altka--- 4 godzinki bez pospiechu.
Pozdro
Greg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:42, 15 Kwi 2010    Temat postu: Re: Palenie się alternatora

[quote="ShereKhan"]Związane jest to z konstrukcyjnym błędem Vulcana i w swoim też to miałem. Błąd polega na tym, że na wewnętrznej stronie dekla, zakrywającego alternator jest metalowy występ, który po zamknięciu dekla dociska się do jednej z cewek. Czas i temperatura robią swoje i w końcu izolacja cewki się przetapia, a metal robi zwarcie i niszczy alternator. Jak się ma pecha, to leci też regulator napięcia.
U mnie fachowcy po wymianie alternatora przekręcili go nieco w osi, aby ten występ nie dotykał do cewki i mam nadzieję, że już będzie spokój.
Logiczne byłoby też usunięcie tego występu, ale nie wiem, czy nie jest on do czegoś potrzebny, aż tak się na tym nie znam.
Witam Rysku a jak go przestawili w osi jak jest on mocowany trzema srubami na stałe a otwory pod sruby nie są przestawialne!?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:06, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Witam znowu u mnie padł altek!!! Evil or Very Mad Orginalny miał uzwojenie krzyżowane od zewnątrz a nowy od srodka !Uszkodziły altka nity na magnecie .Wysłałem już do przewinięcia! Co by tu usprawnić podpowiedzcie!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cypis




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw 20:07, 22 Kwi 2010    Temat postu:

Witam, jak zdemontować obudowę alternatora ?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin