Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

jak pomierzyć Alternator?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:20, 22 Mar 2010    Temat postu: jak pomierzyć Alternator?

Witam Panowie jak na razie to nie mogę nawet ruszyć moim vn gdyz zgubił ładowanie !Pech to pech napiszcie jak go pomierzyć i jak sprawdzić regulator napięcia? Confused:Mam nadzieje że to nie altek padł bo mnie już krew zaleje!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vandall1




Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Pon 22:04, 22 Mar 2010    Temat postu:

Odpal go na kable i zmierz napięcie na aku podczas pracy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
harley




Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolnośląskie

PostWysłany: Pon 22:09, 22 Mar 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Na tym koncie znajdziesz serwisówke do Vulcana.Jest tam dokładnie opisane jak sprawdzić regulator i alternator.Szukaj w dziale elektrycznym.
Właśnie u siebie robię kontrolę instalacji,jeżeli masz jakieś pytania to pisz śmiało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vandall1




Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Pon 22:44, 22 Mar 2010    Temat postu:

Tu też:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
harley




Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolnośląskie

PostWysłany: Pon 22:53, 22 Mar 2010    Temat postu:

Nie chcę się czepiać,ale to tylko schemat elektryczny.Ja piszę o tabelkach z dokładnym opisem oporności na poszczególnych konektorach.
Dokładnie jest to rozdział 15-18 serwisówki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vandall1




Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Pon 23:05, 22 Mar 2010    Temat postu:

Dałem to tylko jako przyczynek.Sam korzystam z książkowej formy /clymer/-jest to o tyle wygodne,ze mozna z tym podejść na warsztat.Twój manual chętnie ściągnę,bo wolę texty niemieckie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:14, 23 Mar 2010    Temat postu:

Witam podczas pracy ma 12.6 do 12,7

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vandall1




Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Wto 11:56, 23 Mar 2010    Temat postu:

Powinno być 14-15V przy 5 tys obrotów na ciepłym silniku.
Dalej:trzeba rozłączyć uzwojenia /3 żółte kable/ i pomierzyć oporność cewek/miedzy tymi kablami/.Powinno być 0.34-0.52 ohma.Nie moze też być przejścia miedzy tymi kablami a masą.
Jezeli to jest ok-trzeba zbadać regulator.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:14, 23 Mar 2010    Temat postu:

vandall1 napisał:
Powinno być 14-15V przy 5 tys obrotów na ciepłym silniku.
Dalej:trzeba rozłączyć uzwojenia /3 żółte kable/ i pomierzyć oporność cewek/miedzy tymi kablami/.Powinno być 0.34-0.52 ohma.Nie moze też być przejścia miedzy tymi kablami a masą.
Jezeli to jest ok-trzeba zbadać regulator.

ok jak rozłącze te trzy zółte kable to jest jakas ruznica jak je podłącze spowrotem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
serbi




Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Wto 22:02, 23 Mar 2010    Temat postu:

tomasz wloch napisał:
vandall1 napisał:
Powinno być 14-15V przy 5 tys obrotów na ciepłym silniku.
Dalej:trzeba rozłączyć uzwojenia /3 żółte kable/ i pomierzyć oporność cewek/miedzy tymi kablami/.Powinno być 0.34-0.52 ohma.Nie moze też być przejścia miedzy tymi kablami a masą.
Jezeli to jest ok-trzeba zbadać regulator.

ok jak rozłącze te trzy zółte kable to jest jakas ruznica jak je podłącze spowrotem ?

proponuje podłączyc żarówkę jako kontrolkę pomiedzy żółtymi kablami tj. żółty jeden do żarówki drugi od żarówki do masy na wolnych obrotach powinna bardzo mocno swiecic po lekim przegazowaniu u mnie paliło żarówkę (12v 21w), na wszystkich trzech kablach.Regulator się tylko grzał a ładowanie max było 12v i w taki sposób sprawdziłem sobie tą usterkę.różnicy nie ma żadnej który zółty kabel połączysz do instalacji motocykla z artelnatorem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez serbi dnia Wto 22:05, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
harley




Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolnośląskie

PostWysłany: Śro 9:10, 24 Mar 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj masz tabelkę z wartościami przy pomiarze regulatora napięcia.Gdy dokonasz pomiarów u siebie,opisz na forum to będę mógł porównać ze swoimi wynikami.
Gdybyś potrzebował nowego regulatora to tutaj masz w dobrej cenie
[link widoczny dla zalogowanych]


PS.
Do serbi.Żarówka nie jest miarodajnym przyrządem diagnostycznym,lepiej użyć miernika uniwersalnego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harley dnia Śro 9:17, 24 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:52, 28 Mar 2010    Temat postu:

Panowie niewiem dlaczego ale prąd mam tylko na jednym kablu z trzech żółtych!Powiedzcie mi prosze jak ustawic miernik aby go posprawdzać ?Tylko tak po chłopsku a nie jakims strasznym językiem !Jak ustawić miernik co zrobic i jak będzie to bardzo pomocne dla mnie i moze dla kogos innego kiedys również!Mam 2 altki jeden spalony a drugi w silniku zamontowany był nowy przed rozbiórką silnika ok po odpaleniu na razie brak ładowania!Chcę jak najwięcej posprawdzać zanim wywlekę na zewnątrz znowu silnik!!!PILNE

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vandall1




Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Pon 0:48, 29 Mar 2010    Temat postu:

Cholerka-nie jestem elektrykiem,ale z tego co czytam/również na stronie podanej przez harleya/wynika jasno,że:
1/Trzeba rozłączyć żółte kable
2/Wziąć miernik-ustawić go na zakres 1ohma i przytykać metodą "każdy z każdym"Powinno pokazać 0.34 do 0.52 ohma w każdym przypadku/3 pomiary/.
Jeżeli oporność jest inna-to kaput
3/Ustawić miernik na sygnalizowanie "przejścia"/piszczy przy zwarciu jego końcówek pomiarowych/.Przytyknąć jedną końcówkę do masy,a drugą po kolei sprawdzać te trzy żółte.Jak piszczy przy tym sprawdzeniu,to znaczy,ze cewki mają przejście do masy i też kaput.
Kolejność żółtych jak sadzę, jest bez znaczenia.Gdyby było inaczej,miały by inne kolory.
Sorki Panie Tomku,ale już prościej nie umiem:)
Gdyby pomiary wypadły dobrze-luknąłbym w regulator.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
greg




Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 12:44, 05 Kwi 2010    Temat postu:

cześć
zobaczcie jak fajnie opisana jest diagnostyka systemu ładowania na tej stronie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Jest tam link do diagramu jak sprawdzić dlaczego nieładuje.
Pozdrawiam wszystkich VN-owców


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tiszo




Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzymin - Stary Dybów

PostWysłany: Nie 23:15, 11 Kwi 2010    Temat postu: Re: jak pomierzyć Alternator?

Cze, poniżej są dobre opisy jak zbadać altka, ale dla mnie jest prostszy, po prostu rozłącz trzy żółte przewody, weź miernik, ustaw na prąd zmienny i zbadaj między fazami. Powinno być tak samo na fazie 1,2,3 średnio 80 V.
Jeżeli jest tak, bierz się za regulator. Napięcie może być różne zależy od tego jaki drut zastosowano jak był przewijany. U mnie dano więcej zwoju a cieńszy drut, z tego co wiem to napięcie na fazach może być od 60V do 100V i jest ok. u mnie na przykład jak się spalił to miałem 21V, 28V, 58V. Dwie cewki się zjarały.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin