Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Kawasaki VN 750 silnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukas




Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:59, 18 Maj 2011    Temat postu: Kawasaki VN 750 silnik

Witam,jestem posiadaczem od tygodnia bardzo ładnego Kawasaki VN 750 z roku 1992. wersja Amerykańska.
Jest to mój pierwszy motocykl i staram się o nim dowiedzieć jak najwięcej jeśli chodzi o eksploatacje.
Mam pytanie dotyczące wydmuchu silnika po odkręceniu korka wlewowego oleju do silnika po odpaleniu mocno że tak się wypowiem prysnął olej , potem zobaczyłem że stan oleju w silniku jest za duży ,nie wiem czy ogólnie ten moto ma taki wydmuch czy to tylko przyczyna za dużo wlanego oleju. I drugie pytanie w sprawie filtrów powietrza , po odkręceniu dekla zobaczyłem że filtry są lepkie jakby czymś nasączone , myślę że to nie olej z silnika!?Shocked

Szukałem tematu tego rodzaju lecz nie znalazłem , bardzo przepraszam jak był już taki temat poruszany i bardzo dziękuje za odpowiedż.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Master




Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: by tu wziąść na piwo

PostWysłany: Czw 18:31, 19 Maj 2011    Temat postu:

Filtry są nasączone olejem w celu lepszego wyłapywania syfu, także nic się nie martw.

Co do eksploatacji to przede wszystkim dobry olej dla tego silnika, wymiana na czas i mądra eksploatacja.

Posłuchaj też napinaczy tak górnych jak i dolnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anazar




Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:00, 09 Cze 2011    Temat postu:

Filtry są nasączane specjalnym preparatem. W sklepach motocyklowych można kupić taki zestaw. jednym preparatem można umyć filtr, innym nasączyć.
Korek otwiera się na wyłaczonym silniku Smile
Poziom oleju widać w okienku. Może go być po górną kreskę.

Zaleca się olej "Motul 5100 10W/40"
Ze względu na zawory hydrauliczne nie zaleca się innej lepkości.
Jak słychać jakieś stuki to pewnie napinacze czas reanimować. Można przez internet w USA kupć zestaw naprawczy. 42$ z wysyłką. Trzeba mieć konto na PayPal.
Ja bedziesz piłował maszyne często w czerwone pole na obrotomierzu to panewki moga się rozlecieć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lukas




Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:28, 12 Cze 2011    Temat postu:

Heh dzięki za porade ale ja nie odkręcałem korka wlewowego oleju po to żeby wlać olej , poza tym to nie ja to próbowałem bo sie nie znam ale kumpel co jeżdzi 12 lat na moto w swojej Hondzie 900RR odkręcił korek przy włączonym i nie gichało olejem , podobno takim sposobem sprawdza sie ciśnienie jakie jest w silniku i ponoć to nie dobrze jak tak olej pryska na włączonym.Możliwe że mój znajomy coś sobie uroił albo chciał zabłysnąć przede mną Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anazar




Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:19, 20 Cze 2011    Temat postu:

W VN750 dodatkowo pod korkiem masz "magneto", które przy obrotach musi dodatkowo trochę oleju rozrzucać Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chemik




Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 12:22, 30 Cze 2011    Temat postu:

Anazar napisał:
Filtry są nasączane specjalnym preparatem. W sklepach motocyklowych można kupić taki zestaw. jednym preparatem można umyć filtr, innym nasączyć.
Korek otwiera się na wyłaczonym silniku Smile
Poziom oleju widać w okienku. Może go być po górną kreskę.

Zaleca się olej "Motul 5100 10W/40"
Ze względu na zawory hydrauliczne nie zaleca się innej lepkości.
Jak słychać jakieś stuki to pewnie napinacze czas reanimować. Można przez internet w USA kupć zestaw naprawczy. 42$ z wysyłką. Trzeba mieć konto na PayPal.
Ja bedziesz piłował maszyne często w czerwone pole na obrotomierzu to panewki moga się rozlecieć Smile


Nie żebym się czepiał ale zwykły olej wystarczy. W serwisówce, którą wszyscy zapewne znamy, jest podrozdział o czyszczeniu filtrów. " Po czyszczeniu, nasączyć filtr olejem SAE 30, wycisnąć nadmiar, następnie zawinąć w czystą szmatę i wycisnąć do sucha. Należy uważać by nie zniszczyć filtra" Oczywiście ta "30" jest wydumana. Można spokojnie nasączyć olejem który lejemy do silnika. W końcu to tylko klasa lepkościowa i w przypadku nasączania "gąbki" nie ma najmniejszego znaczenia. Jest też wzmianka o tym że filtry po 5ciokrotnym praniu należy wymienić ale jak wiadomo wszystko jest rzeczą względną. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anazar




Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:43, 08 Lip 2011    Temat postu:

chemik napisał:
Można spokojnie nasączyć olejem który lejemy do silnika. W końcu to tylko klasa lepkościowa...

Jet tylko duża różnica co do kleistości preparatu Very Happy
Ten specjalny do filtrów zachowuje sie jak klej (przez to lepiej wychwytuje kurz itp) i nigdy nie wysycha, a olej jak to olej... nie jest kleisty Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chemik




Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 12:12, 08 Lip 2011    Temat postu:

Anazar napisał:
chemik napisał:
Można spokojnie nasączyć olejem który lejemy do silnika. W końcu to tylko klasa lepkościowa...

Jet tylko duża różnica co do kleistości preparatu Very Happy
Ten specjalny do filtrów zachowuje sie jak klej (przez to lepiej wychwytuje kurz itp) i nigdy nie wysycha, a olej jak to olej... nie jest kleisty Very Happy


Kolego Anazar, proponuję abyś przeczytał uważnie cały mój post, bo cytowana przez Ciebie "klasa lepkościowa" wcale nie odnosi się do specjalnego preparatu, który polecasz a do oleju, który przewiduje serwisówka.
Z całym szacunkiem ale chyba trochę za bardzo wierzysz w cuda. To filtr gąbkowy wyłapuje zanieczyszczenia z powietrza a nie sam "kleisty preparat" a samo nasączenie sprawia, że "mikrozanieczyszczenia" mają trudniej się przedostać. Specjalne preparaty może i sprawdzają się w enduro, kiedy motor jest non stop w piachu ale w naszym przypadku? No i jeśli nie wierzysz mi to zajrzyj proszę do serwisówki - rozdział 2 "Fuel system" str 24.
Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anazar




Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:39, 11 Lip 2011    Temat postu:

chemik napisał:
Kolego Anazar, proponuję abyś przeczytał uważnie cały mój post...


No własnie... ja o "marchewce", a kolega Chemik o "bananach" Laughing

Proponowałem jedynie zastosowanie preparatu do filtrów zamiast proponowanego przez manual zwykłego oleju.

Jest naprawdę skuteczniejszy Exclamation


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Anazar dnia Pon 14:08, 11 Lip 2011, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin