Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Synchronizacja gaźników

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaca_1980




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Czw 20:29, 27 Maj 2010    Temat postu: Synchronizacja gaźników

No właśnie jak często powinno się przeprowadzać Synchronizacje gaźników i kiedy wiadomo że jest potrzebna lub wymagana ta synchronizacja??

Myśle o ustawieniu gaźników ponieważ przy 4 tyś obrotów w czasie jazdy wyczówam że silnik wchodzi w lekkie wibracje. Powyżej oraz poniżej 4 tyś obrotów tych wibracji niema. Czy ktoś z was się na tym zna i jeśli tak niech napisze czy te wibracje mogą być spowodowane przez gaźniki?? Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariusz




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kamień pomorski

PostWysłany: Czw 21:50, 27 Maj 2010    Temat postu:

Witaj . Wykręć świece i sprawdź jaki mają kolor jezeli są czarne to masz za bogatą mieszankę . Synchro nigdy nie zaszkodzi . Ale i tak trzeba ustalić skład mieszanki i w tym celu trzeba to zrobić na analizatorze spalin po uprzednim wyciągnięciu środkowej puszki . Później znów synchronizacja . Ja osobiście sam zrobiłem prosty wakuometr za 12 zł i śmiga aż miło .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:30, 28 Maj 2010    Temat postu:

Mariusz a czy możesz mi powiedzieć jak synchronizować gaźniki w vulcanie? Gdzie podłączyć wężyki od wakuometrów i ogólnie jak przeprowadzić synchronizację gaźników. Myślę, że każdemu by się to przydało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariusz




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kamień pomorski

PostWysłany: Pią 23:23, 28 Maj 2010    Temat postu:

OK. Na początku musisz zrobić wakuometr- ja zrobiłem z wężyka około 5m i fi 5mm do każdej końcówki wężyka wkładasz igłę 0.5mm ale czym cieńsza tym lepsza (zapytaj w aptece) igła musi wejść ciasno(troszeczkę zjechać kołnierz )---przed włożeniem drugiej igły do wężyka wlej około 15 mil obojętnie czego (ja wlałem olej silnikowy )często jest stosowany denaturat .Po tych przyjemnych pracach ?umieszczasz wężyk złożony na pół jednak tak aby nie był nigdzie zgięty na listwie lub desce i mocujesz go zaciskami do kabli elektrycznych . Całość stoi pionowo na podłodze .Rozgrzewasz silnik do normalnej temperatury pracy-i gasisz silnik . Jeden przewód wkładasz na kruciec podciśnienia wychodzący z 1 cylindra -na nim jest wężyk który wychodzi z kranika paliwa też około 5mm -tuż obok śruby składu mieszanki. Z drugiej strony tak samo jednak trzeba ściągnąć dłuższy wężyk -idzie pod zbiornik też około 5mm. Zapalasz moto -bez gazu i widzisz jak układa się olej -musi być RÓWNO W OBU WĘŻYKACH. Jeżeli są różnice korygujesz to śrubą pod gaźnikami klucz 7 mm lub kątowy śrubokręt -jeżeli jeden ze słupków będzie się obniżał lub podwyższał to korygujemy w lewo lub prawo aż do wyrównania się poziomów w dwóch rurkach i jest OK.Jeżeli obroty zwiększą się lub zmniejszą ustalamy je do poziomu 1000-1100 śrubą (pokrętłem) z lewej strony pod zbiornikiem paliwa obok kranika ale dopiero po wykonanej synchronizacji czyli wyrównania ilości zasysanego powietrza w obu gaźnikach . Wakuometr można kupić gotowy koszt chyba około 300 zł lub pojedyncze zegary podciśnienia po około 30 zł.Mimo iż opisałem to dość szybko myślę że w miarę zrozumiale . Pozdrawiam

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez mariusz dnia Pią 23:36, 28 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 8:40, 29 Maj 2010    Temat postu:

A czy mógłbyś zrobić fotorelację jak to dokładnie wszystko wygląda i jak to podłączyć. Dla mnie to trochę ciężkie do wyobrażenia bo nigdy nie miałem okazji zobaczyć jak się synchronizuje gaźniki. Byłbym bardzo wdzięczny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaca_1980




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Sob 11:09, 29 Maj 2010    Temat postu:

Dopisuję się do tego co powiedział sovietbiker. Jeśli jest taka możliwość zrób kilka zdjęć co i jak i wstaw je forum. Myśle że nie jednemu się to przyda. Z góry dziękuje Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariusz




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kamień pomorski

PostWysłany: Sob 22:17, 29 Maj 2010    Temat postu:

OK.Spróbujemy jednak w chwili obecnej raczej mało mam czasu na miłe rzeczy. Jeżeli ktoś jest zainteresowany szczegółami polecam filmy na you tube -synchronizacja gaźników - podobny temat -yamaha virago.Pozdrawiam .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mariusz dnia Sob 22:18, 29 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
basior-78




Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 22:39, 19 Mar 2012    Temat postu:

Witam

Wrzucam filmik synchro gaźników

http://www.youtube.com/watch?v=S-EX9ZmYUPQ

Pozdrawiam i lewa w górę Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemkolodz




Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki Łódź

PostWysłany: Sob 18:42, 16 Cze 2012    Temat postu:

Synchronizacja gaźników rewelacja.

Czy może ktoś opisać jak ustawić dawkę paliwa i poziom paliwa w gaźnikach.

U mnie ciemny nalot na świecy i wygląda na to że za bogatą mieszankę mam. Jak to ustawić ?

Jeszcze jedno pytanie ( przy gaźniku jest pokrętło koloru czarnego do czego ono służy )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez przemkolodz dnia Sob 18:44, 16 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemkolodz




Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koluszki Łódź

PostWysłany: Pon 21:45, 10 Gru 2012    Temat postu:

Którymi śrubami regulujemy dawkę paliwa ???
Przy wkręceniu do końca śruby regulacyjnej ile trzeba obrotów ją wykręcić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin