Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

wymiana oleju wraz z filtrem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harley




Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 11:59, 17 Sty 2010    Temat postu: wymiana oleju wraz z filtrem

SPUSZCZANIE STAREGO OLEJU

1.Zagrzać silnik(najlepiej zmieniać olej po powrocie z trasy)
2.Odkręcić korek wlewu.
3.Podstawić miskę pod silnik.
4.Odkręcić korek spustu oleju znajdujący od spodu silnika.(klucz 14)
5.Odkręcić filtr wstępnego oczyszczania.(Znajduje się po lewej stronie silnika,taka duża śruba na klucz 17).Koniecznie sprawdzić w jakim jest stanie i oczyścić.U mnie był kompletnie zniszczony i musiałem zrobić nowy.)
6.Odkręcić filtr oleju.(należy użyć specjalnego klucza)
7.Czekamy aż cały olej spłynie.

ZALEWANIE SILNIKA ŚWIERZYM OLEJEM

1.Przykręcić korek spustu oleju.
2.Zamontować filtr wstępnego oczyszczania.(według kolejności na zdjęciu)
3.Przykręcić nowy filtr oleju.(filtr przykręcamy wyłącznie ręką,nie używamy do tego żadnych narzędzi i koniecznie trzeba pamiętać o nasmarowaniu olejem gumowej uszczelki znajdującej się na filtrze.)
4.Zalewamy silnik świeżym olejem w ilości około 3-3,5 litra.(ilość oleju kontrolujemy we wzierniku po lewej stronie silnika(ale to oczywiście wszyscy dobrze wiecie),poziom powinien osiągnąć poziom max(z odczytem oleju należy chwilę poczekać aż cały olej spłynie do miski olejowej)
5.Uruchamiamy na chwilę silnik.(wystarczy minuta,w tym czasie olej wypełni nowy filtr i dostanie się do wszystkich zakamarków silnika)
6.Czekamy kilka minut aż cały olej spłynie do miski oleju i odczytujemy poziom.
7.Uzupełniamy olej do poziomu max.i zakręcamy korek wlewu(wejdzie 3,8-3,9 litra oleju,nie wlewajcie od razu czterech litrów,bo wyjdzie ponad poziom maksymalny)
8.Szybka kontrola czy aby nie ma jakiś wycieków i w trasę Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:42, 17 Sty 2010    Temat postu:

Super ! na pewno mi się to przyda jak będę zmieniał olej. Przynajmniej wiem teraz jak. Szkoda że nie miałem wcześniej takiej instrukcji jak zmieniałem płyn w chłodnicy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maraas




Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Januszkowice

PostWysłany: Nie 23:01, 17 Sty 2010    Temat postu:

Lepiej nie dolewać oleju do maxa, bo może narobić problemów. Wlałem do mojego ok 3.9l i zakleił mi vacuum w gaźniku. lepiej nalać mniej, pojeździć i potem ew dolać, jak poziom zejdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 10:19, 18 Sty 2010    Temat postu:

A czym to zaklejenie się objawia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brein




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 21:22, 04 Kwi 2010    Temat postu:

dzięki za świetny opis.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
otis




Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łaziska Górne

PostWysłany: Czw 18:23, 06 Maj 2010    Temat postu:

witam


Opis bardzo dobry a ja podłączę sie do tematu bo mam problem.
Za Chiny nie mogę uszczelnić filtra oleju
zawsze jest tam kropla oleju
Czy jest sens rozkręcać te trzy śruby
pod filtrem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:20, 07 Maj 2010    Temat postu:

Jak rosi to jest sens moze uszczelka poszła wymień ją i po sprawie!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
otis




Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łaziska Górne

PostWysłany: Pią 19:19, 07 Maj 2010    Temat postu:

a nie wiesz z czego oryginalnie taka uszczelka jest?
ja tam mam jakiś gruby klingielit....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariusz




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kamień pomorski

PostWysłany: Pią 20:18, 07 Maj 2010    Temat postu:

Pod uszczelką są jeszcze 2 oringi - 1 na śrubie na którą nakręcasz filtr , 2 w oczku poniżej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
otis




Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łaziska Górne

PostWysłany: Pią 21:02, 07 Maj 2010    Temat postu:

właśnie myślałem ze tak musi być
a ja mam tylko klingielit i chyba przez to śruby ugniły i miałem problem.
jutro kupię oringi i dam uszczelkę w płynie powinno być git.
zastanawia mnie tylko ta rura do której sie przykręca filtr rusza się
jest jakby luźna w środku silnika nie wiem czy to dobrze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:23, 08 Maj 2010    Temat postu:

Ta rura u mnie terz się rusza jak zdejmiesz tą grubą podkładkę pod filtr tak ma być nie uszczelniaj i nie klej jej bo zmniejszysz przepływ oleju i zniszczysz silnik!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin